- Menu
-
Info
-
Fietsen
-
Fietskleding
-
Fietsaccessoires
- Winkels
- Werkplaats
- Retül Bike Fit
- Fietsgroep
- Outlet
- Vacatures
Black Friday 2024! Bekijk hier alle deals en kortingen!
KOGA F3 8.0
In de F3-serie is integratie het sleutelwoord. Bij de F3 8.0 zijn de verlichting en kabels op stijlvolle wijze geïntegreerd. Mooi, veilig én onderhoudsvriendelijk. Dit is dé fiets van je dromen. Ontdek je in je vrije uren nog meer van jouw omgeving op deze lichtgewicht en onderhoudsvriendelijke fiets. Met deze fiets ga je vol vertrouwen op pad, elke dag weer.
Voorzien van een lichtlopende Alfine 11 naaf met groot bereik voor elke rit. Onderhoudsarme Gates CDX riemaandrijving voor vele zorgeloze kilometers fietsplezier.
Voorraad en levertijden
In onze 3 filialen hebben wij veel fietsen op voorraad! Ook werken wij met grote backorders waaruit wij veel fietsen snel kunnen leveren.
Benieuwd naar de voorraad of levertijd van misschien wel uw nieuwe fiets? Bel ons of vul onderstaand contact formulier en wij reageren snel!
Telefoonnummers:
Filiaal Zwolle Centrum - 038-421 73 78 (hoofdfiliaal)
Filiaal Stadshagen - 038-420 05 02
Filiaal Zwolle- Zuid - 038-466 28 95
Contact formulier - Voorraad / levertijden
Wat zeggen klanten over ons.
Specificaties
Omschrijving
De Koga F3 8.0 fietst lekker licht en is onderhoudsarm door de Alfine versnellingsnaaf en Gates riem. Komt met balhoofdvering en hydraulische schijfremmen
Het frame van de Koga F3 8.0
Sportief lichtgewicht aluminium frame met volledig geïntegreerde kabels die door de stuurpen en de framebuizen lopen. Hierdoor zijn de kabels beter beschermd tegen weersinvloeden. Ook is de fiets gemakkelijker schoon te houden en ziet het er veel strakker en mooier uit. Een ander voordeel van de geïntegreerde kabels is dat het stuur van andere fietsen in een fietsenrek niet achter de kabels kunnen blijven hangen. Dit voorkomt veel onderhoud als de fiets op drukke plekken staat. De F3 heeft een lichtgewicht aluminium frame waar de lasnaden perfect zijn weggewerkt. Hierdoor zie je nauwelijks het verschil tussen een aluminium en carbon frame.
De Koga F3 8.0 komt met een verstelbare geïntegreerde voorbouw hierdoor kun je zowel een sportieve als comfortabele zithouding aannemen. Dit maakt deze Koga zowel geschikt voor naar het werk waar je het liefst een comfortabele houding aanneemt als voor toertochten waar aerodynamica belangrijker is. De F3 8.0 is extra comfortabel door de balhoofdvering.
De onderdelen van de Koga F3 8.0
De achterdrager en spatbord van de Koga F3 serie is elegant gemonteerd door middel van een verborgen constructie aan de onderzijde van het spatbord. De Koga F3 8.0 komt met Koga Crown Connect technologie, waarbij de koplamp, spatbord, voorvork en verlichtingskabels perfect geïntegreerd zijn. De stroom voor het geïntegreerde voor en achterlicht wordt geleverd door de naafdynamo zodat u nooit met een lege batterij te kampen krijgt. De F3 8.0 komt met een voorlamp in de balhoofdbuis en een op het stuur wat niet alleen zorgt voor een strak uiterlijk maar het zorgt er ook voor dat er niet tegen aangestoten kan worden. Beide lampen werken op de naafdynamo.
De afmontage van de Koga F3 8.0
De Koga F3 8.0 is afgemonteerd met Shimano Alfine 11 versnellingsnaaf. Deze naaf heeft 11 versnellingen en fietst een stuk lichter dan de normale Shimano Nexus naaf die in veel andere stadsfietsen voorkomt. Ook komt de Koga F3 8.0 met een mountainbike shifter wat zorgt voor preciezer en sneller schakelen. Deze hybride fiets komt met een Gatex CDX riem aandrijving die tot 3 keer langer mee gaat dan een normale ketting. Ook is er geen kettingkast nodig wat onnodig lawaai voorkomt tijdens het fietsen. Een riem is ook nog onderhoudsarmer dan een ketting doordat het niet gesmeerd hoeft te worden.
Deze sportieve hybride fiets komt met een telefoonhouder waardoor de F3 ook geschikt is voor toertochten. Met de Koga F3 8.0 kun je ook veilig en gecontroleerd afdalen door de Shimano MT201 hydraulische schijfremmen. De hydrauliek zorgt ervoor dat je minder hard in de remmen hoeft te nijpen. Bij een mechanisch rem systemen (zoals rollerbrakes) moet de remkabel eerst los komen van de buitenkabel waardoor het remmen in het begin veel kracht kost en vervolgens schiet de remkabel los. Dit zorgt ervoor dat de remmen zenuwachtig aanvoelen. Dit is niet het geval bij hydraulische remmen waardoor je meer gecontroleerd kunt remmen zelfs op hoge snelheden.